Egy új vállalkozás beindítása izgalmas időszak – tele ötletekkel, tervekkel és persze rengeteg tennivalóval. Az adminisztráció és könyvelés talán nem a legizgalmasabb része a vállalkozásnak, de annál fontosabb.
Íme néhány kulcstipp, ami megkönnyítheti a kezdést.

1. Válaszd ki a megfelelő adózási formát
Már az induláskor érdemes könyvelő segítségét kérni a legoptimálisabb adózási forma kiválasztásához. KATA, ÁFA-kör, egyéni vállalkozó vagy cég? Nem mindegy, hogyan indulsz – hosszú távon ez sok pénzt és gondot spórolhat meg.

2. Nyiss elkülönített bankszámlát
Az üzleti és a magánpénzügyek keverése gyakori hiba. Egy külön céges bankszámla segíti az átláthatóságot, és könnyebb lesz a bevételeket, kiadásokat rendszerezni.

3. Számlázás – ne hagyd az utolsó pillanatra!
Használj számlázó programot, és mindig őrizd meg a bizonylatokat! A NAV által elfogadott számlázók egyszerűbbé teszik az adminisztrációt, a könyvelőd pedig hálás lesz érte.

4. Tartsd nyilván a költségeket is
Nemcsak a bevétel számít – a költségeket is pontosan rögzíteni kell. Már az elején alakíts ki egy egyszerű rendszert erre, vagy kérd a könyvelőd segítségét egy könnyen követhető sablonhoz.

5. Ne halogasd a könyvelő felkeresését
Sokan úgy gondolják, hogy az első hónapokban még „nem történik semmi fontos”. Pedig már az indulás pillanatától keletkeznek könyvelési feladatok. Egy jó könyvelő nemcsak adminisztrál, hanem segít átlátni a pénzügyeket, tervezni, és hibákat elkerülni.

Zárásként:
Egy vállalkozás sikere sok apró részleten múlik – ezek közül a könyvelés az egyik legfontosabb háttértámogatás. Ne bízd a véletlenre, bízd ránk!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük