Egy új vállalkozás beindítása izgalmas időszak – tele ötletekkel, tervekkel és persze rengeteg tennivalóval. Az adminisztráció és könyvelés talán nem a legizgalmasabb része a vállalkozásnak, de annál fontosabb.
Íme néhány kulcstipp, ami megkönnyítheti a kezdést.

1. Válaszd ki a megfelelő könyvelőt
Már az induláskor érdemes könyvelő segítségét kérni, hisz ő tudja a leghatékonyabb segítséget nyújtani a legoptimálisabb adózási forma, tevékenységi kör kiválasztásához.  KATA, ÁFA-kör, egyéni vállalkozó vagy cég? Nem mindegy, hogyan indulsz – hosszú távon ez sok pénzt és gondot spórolhat meg.

2. Nyiss elkülönített bankszámlát
Az üzleti és a magánpénzügyek keverése gyakori hiba. Egy külön céges bankszámla segíti az átláthatóságot, és könnyebb lesz a bevételeket, kiadásokat rendszerezni.

3. Számlázás – ne hagyd az utolsó pillanatra!
Használj számlázó programot, és mindig őrizd meg a bizonylatokat! A NAV által elfogadott számlázók egyszerűbbé teszik az adminisztrációt, a könyvelőd pedig hálás lesz érte.

4. Tartsd nyilván a költségeket is
Nemcsak a bevétel számít – a költségeket is pontosan rögzíteni kell. Már az elején alakíts ki egy egyszerű rendszert erre, vagy kérd a könyvelőd segítségét egy könnyen követhető sablonhoz.

5. Ne félj kérdezni
Sokan úgy gondolják, hogy az első hónapokban még „nem történik semmi fontos”. Pedig már az indulás pillanatától születnek olyan döntések, amelyek hosszú távon meghatározzák a vállalkozás jövőjét.  

Zárásként:
Egy vállalkozás sikere sok apró részleten múlik – ezek közül a könyvelés az egyik legfontosabb háttértámogatás. Ne bízd a véletlenre, bízd ránk!

Legyen egy jó weboldalad!
Digitalizálj!
Legyen pénzügyi terved!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük